Oktober 2022

 Guds frid och ett varmt tack
för din gåva till Maranataförsamlingens mission och evangelisation! 

Ännu en gång är den kulna hösten här och vi ser hur naturen vissnar ned vilket påminner oss om
livets förgänglighet. Men i det för det otränade ögat osynliga pågår trots allt ett intensivt och
hektiskt arbete inför en ny vår med nya ljusa dagar. Trots det omfattande ondskans mörker som drar
över hela mänskligheten vet vi att Guds Ord är en fast klippa genom allt. Med blicken fäst på vår
frälsare Jesus kan vi se framåt och uppåt, med hoppet om hans snara tillkommelse levande och nära. 

Det är med stor tacksamhet vi ser hur offer och gåvor kommer in till församlingens mission och
evangelisation inom olika områden. I tider då kostnader rusar i höjden finns ändå detta givande med
ett glatt hjärta. Midnattsropet sänds ut till omkring 800 adresser, och många är de som får tidningen
i sin hand då syskon på olika platser går ut på gator och torg för att sprida det glada budskapet.
Även till Ukraina och Rumänien kommer fortsatt medel in som vi kan förmedla till behövande
genom de syskon vi har på plats. Broder Vasily och hans församling i Irpen, Ukraina, arbetar
idogt för att hjälpa, och likaså våra norska syskon i Rumänien. 

I Dominikanska republiken samlar syskonen till möten, barnmöten och ungdomssamlingar. En efter
en kommer sjuka och av livet hårt drabbade och får hjälp till mediciner, mat, skolmaterial till sina
barn etc. Behoven finns där hela tiden, och vår kära doktor Dory Dias kommer ca en gång i
månaden med ett team av läkare för att ge kostnadsfri mottagning och mediciner.
Tack för all din omsorg i förbön för syskonen på missionsfältet! 

Den 3-6 november, välkomnar församlingen till Bibeldagar i Långshyttan i Dalarna.
Kanske du vill vara med, men inte kan, men i bön och åkallan får vi bära varandra inför Gud. Han
är vår Frid, den frid som övergår allt förstånd! 

Även i Stockholm inbjuder syskonen då och då till möte på lördagskvällar hemma hos storfamiljen i
Skälby, Järfälla. (Annonseras på hemsidan www.maranata.se ) 

”Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig” (Ps 119:105). 

Med de varmaste hälsningar från Maranataförsamlingen

genom Karin Vidén

  • Helt och fullt Gud. Helt och fullt människa. | Paulus Eliasson

    Paulus Eliasson undervisar om den hypostatiska föreningen. Vilken betydelse har det för vår tillbedjan att Jesus är både Gud och människa?

  • Lär känna Guds tid | Berno Vidén

    Maranataförsamlingen direktsänder bibelstudium med Berno Vidén. Start ca 18:15

  • Jesus lever!

    Lyssna till Hans Lindelöw sjunga den egenskrivna sången Jesus lever. #JesusLever #uppståndelse #hopp #musik

  • Midnattsropet nr 1 2024

    I dagarna skickas nummer 1 2024 av tidningen Midnattsropet ut till alla prenumeranter. Om du inte redan är prenumerant så är du varmt välkommen att höra av dig till oss med dina adressupgifter så skickar vi tidningen till dig helt utan kostnad. Läs hela tidningen på www.midnattsropet.se

  • Evangelisation i Vällingby

    Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt som jag befallt er. Och se, jag är med er alla dagar till tidens slut (ord av Jesus). Lördagar 14.00: Evangelisation på torget i…

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x